Frans van Lenten, managing director van Van den Ban Autobanden (sinds 2002):

‘Betrouwbaar, betrokken, innovatief en toekomstgericht. Zo zou ik ons bedrijf in een paar kernwoorden omschrijven’.

‘Van den Ban Autobanden is ooit begonnen als een familiebedrijf en dat zijn we nog steeds. Dat zie je terug in de betrouwbaarheid en de continuïteit van het bedrijf, maar ook in de inzet, vakbekwaamheid en loyaliteit van onze medewerkers. Zo hebben we 99 collega’s, die al 12 jaar of langer in dienst zijn. Dat is heel bijzonder en waardevol. Ik werk zelf ook al 27 jaar voor het bedrijf. Bovendien zijn de normen en waarden van oprichter Arie van den Ban nog altijd van kracht binnen het bedrijf.

Zo is ons doel ook vandaag de dag om een betrouwbare partner te zijn én te blijven voor onze klanten. Het gaat ons niet om de eenmalige transactie, maar juist om de langdurige relatie. Dat is wat wij bedoelen met onze missie om ‘Your Total Tyre Supplier!’ te zijn. We gaan voor een partnership waarin we elkaar versterken en samen aan de toekomst werken. Wij willen onze klanten helpen hun business te vergroten. Hetzelfde geldt voor de relatie met onze leveranciers. We hebben een goede en solide relatie weten op te bouwen met de bandenindustrie en bewezen van toegevoegde waarde te zijn.

We waren ooit de pioniers met de eerste transportbanden en we hebben nu een uniek en vooruitstrevend intern logistiek systeem, waarbij de banden ‘vrijwel automatisch’ hun weg naar de laaddocks vinden. Ons centrale magazijn huisvest inmiddels meer dan 1,4 miljoen banden, van zo’n 30 verschillende merken. In de Van den Ban groep hebben we 1,6 miljoen banden op voorraad. Een enorme beschikbaarheid, waar onze klanten van kunnen profiteren. Dit laat de ambitie van ons bedrijf zien.

Wij blijven als bedrijf groeien en innoveren, in een sterk veranderende markt. Ik ben er bijzonder trots op dat we ons internationaal hebben weten te vestigen in de bandenmarkt als een toonaangevend bedrijf. Deze lijn zetten we graag voort. We willen beter presteren dan de markt, door kwaliteit te leveren. Met en voor onze klanten’.

Frans van Lenten